Ku sungulaJan

11 februari 2017

Ku sungula dus een lodge midden in de bush van het krugerpark. Het wordt beheerd door Nederlanders. Om er te komen is het van de weg af een rit van 7 km over een zandpad maar dan ben je in het paradijs. Wat een natuur en stilte om je heen. De service daar is een 5 sterren service. Er staan constant 6 man personeel voor je klaar die je in de watten leggen Een barman een hostess een mannetje die je plannen van de dag voor je regelt een kok iemand die dewoonruimte tip top in orde maakt. Het begint al met het ontbijt dat bestaat uit allerlei verse vruchten die ze in een diervorm presenteren. Van de banaan boetseren ze een slang van de meloenen maken ze een olifant en van de mango een egel iedere dag een andere vorm. Dit met koffie verse jus en pancakes of yoghurt. Als dat op tafel staat vragen ze welk ontbijt je wilt. Iets met eieren of bacon of worstjes roept u maar!! Zo gaat dat ook met de lunch en het diner. Het dient is altijd bij het kamvuur en in het maanlicht. Je eet daar de heerlijkste steaks van de braai of de lekkerste vis. Meestal heek. Tijdens het diner gaat de kamerdame je kamer opruimen doet de lichtjes aan zet de airco aan legt een nieuw dierenverhaaltje op je bed en drapeerd de klamboe. Je snapt wel dat daar ook de allerlekkerste wijnen worden geserveerd en dit alles bij een temperatuur die varieerde van 32 naar in de avond 25 graden. We hebben er ook een gamedrive gedaan in een open jeep met gids. Het was eerst niet veel een zebra wat hoertjes en daar konden we het mee doen. Maar dan gebeurt het...... My god we kwamen eerst in een troep van 80 buffels terecht wat enorm spectaculair was. We waren eigenlijk al dik tevreden mar dan komt het. Onze gids komt een andere gids tegen ze smoezelen wat en zegt tegen ons follow me!!!!. Normaal rijden we stapvoets door de bush maar dit werd een dollemans rit van een kwartier . Het was van hou je vast en bukken als het moet voor de takken we zeiden al tegen elkaar dit doen ze niet voor een koedoe of een dan toch wel lullige zeebra. En ja hoor onze lang gekoesterde droom komt uit de LUIPAARD en op 10 mtr. Dit moet je gezien hebben wat een fabelachtig mooi die is dat!!!!!!. We sturen de plaatjes wel door. Op de terugweg als slagroom op de taart nog een groepje jonge leeuwen. Zo kon die wel weer. Bij het verlaten van het paradijs vandaag stuiten we nog op een groep giraffen met jong. Het kan denk ik niet mooier worden maar we laten weer van ons horen.doot

1. Wilna:
    11 februari 2017
    Wat mooi dat luipaard echt fantastisch als je die in het wild mag zien
  2. Jopie:
    11 februari 2017
    Geweldig wat jullie allemaal weer beleven!!
  3. Joke Baart:
    12 februari 2017
    Ik kon het werkelijk niet geloven. Zit daar op een meter of 4 naar ons te kijken. We hebben hem super goed kunnen zien.
    Je ziet ze zelden ik ben er nog heel de avond ondersteboven van geweest
  4. Marianne:
    12 februari 2017
    Ik zie je helemaal voor me: "helemaal genietend"
    Is ook werkelijk de moeite waard !
  5. Lia:
    12 februari 2017
    Bijzonder wat jullie allemaal zien. In ieder geval niet voor niets naar Zuis-Afrika gereisd!